Det är inget att hymla med, leksaker på nätet är här för att stanna. Att handla leksaker i nätbutiker har blivit lika vanligt som att teckna försäkring, dejta, eller att göra sina bankärenden. Anledningarna till detta är såklart många. Allt från att dagens konsumenter har en hög internetmognad med ett köpbeteende som mer eller mindre relaterar till internet. Antingen så söker man information på internet och gör själva köpet i en analog butik, eller så söker man information analogt och gör sedan köpet på nätet eller så söker man både information och handlar på nätet. Med internets tillväxt så tillkommer dock nya utmaningar för konsumenten. En av dessa utmaningar är att utbudet är väldigt stort. Detta är naturligtvis bra, eftersom ett stort utbud både främjar mångfald och konkurrens vilket i sin tur gör att konsumenten har många produkter att välja på samt att priserna blir lägre. Men tack vare (eller på grund av beroende på hur man ser på det) det stora utbudet så kan det också vara svårt att hitta det bästa och billigaste priset på den leksak som man söker efter. Nu har dock lösningen på detta lanserats. Lösningen är en leksaks-aggregator vid namn Leksaker-på-nätet.com. Men vad är då en leksaks-aggregator för något? Läs vidare så reder vi ut detta begrepp. Vi börjar med att förklara vad en aggregator är för något.

Vad är en aggregator?

Aggregator är engelska och betyder aggregerare på svenska. Aggregation betyder i sin tur en samling eller ihop-slagning av kategorier  och/eller enheter för tillsammans bida en total mängd. En aggregation kan man alltså applicera på det mesta men om vi knyter an begreppet på internetförsäljning så är goda exempel på aggregerare Compricer (försäkring och blancolån), Insplanet (försäkring), Elpriser.se (el) eller Lendo (blancolån) där samtliga nämnda sajter erbjuder många leverantörers erbjudanden på ett ställe. Mervärdet med dessa tjänster är således att konsumenten kan besöka en av dessa sajter och på så vis på ett enkelt sätt kunna jämföra och välja det erbjudande som är bäst. Mervärdena för konsumenten är således solklara. För det första blir det enkelt och bekvämt att få tillgång till ett stort utbud jämfört med att besöka varje leverantör separat vilket sparar tid och för det andra så blir det även enklare att prisjämföra och på så vis spara pengar. En aggregator kan således vara en tjänst som samlar många erbjudanden på ett ställe. Nu går vi vidare och förklarar vad en leksaks-aggregator är för något.

Vad är en leksaks-aggregator?

Det finns många leksaksbutiker på nätet. Men hur skall man kunna hitta bästa pris och utbud bland alla dessa leksaksbutiker? Det är just detta problem som en leksaks-aggregator kan lösa. En leksaks-aggregator samlar alltså alla (eller många) leksaksbutikers utbud på ett ställe. Alla leksaksbutikers sortiment sammantaget blir alltså ett oslagbart utbud för den som söker efter leksaker. På detta sätt så blir det enklare för konsumenten att hitta leksaker och det blir även enklare att hitta bästa pris på just den leksaken som konsumenten vill köpa.

Förhoppningsvis så vet du nu vad en leksaks-aggregator är för något och då vill vi även passa på att slå ett slag för Leksaker-på-nätet.com, sveriges första riktiga leksaks-aggregator. Via denna tjänst så presenteras över 600 leksaksmärken och arbetet fortgår med att presentera alla produkter under respektive märke som finns på den svenska marknaden. Detta är ett mödosamt och stort åtagande och arbetet bedöms vara klart 2015. När arbetet är klart så kommer sajten vara marknadsledande inom leksaker på nätet i Sverige. Hur skall man då uppnå detta? Genom att löpande uppdatera sajten och leverera bra prisjämförelser samt guider och tips och tricks när det kommer till leksaksköp på nätet så kommer man uppnå detta. Målet är att den som söker efter Playmobil rent instinktivt skall besöka Leksaker-på-nätet.com.